Lördag då

Vaknade av att det ringde på dörren i morse, det var personalen som kom för att se till att jag tar min medicin. Sen gick jag till Ica för att hämta ut min dosrulle med mer medicin.

Sen när melodikrysset var slut så åkte jag och mamma till Björnlunda för att gå till kyrkogården för att tända ljus och plantera en ljung på farmor och farfars grav (även 2 fastrar).

Sen gick vi in i kyrkan för att titta lite och där bjöds det på kaffe och en bakelse. På väg hem sen så stannade vi på Jarbells, som är den lokala Ica-butiken. Där såg allt exakt ut som det gjorde för 30 år sedan. Så det var lite nostalgiskt.

Sen hem för att vila och laga mat, sen gick jag in i den gemensamma lägenheten och drack mer kaffe med personal och andra boende. Det var trevligt.

Jag och personalen diskuterade hur vi skulle kunna lösa balkongproblemet här. Jag måste ju sätta upp nät för att hindra Pepsi från att ramla ner, men det är så svårt när det inte finns något tak.

Men jag får köpa nät och träreglar och försvåra för henne att ramla ner. Sen är det synd att dörren ut inte går att låsa i öppet läge, för som det är nu så åker dörren upp helt, men jag vill kunna ha lite öppet för att vädra.

Men men… först ska jag lösa nätbiten. Nu är Pepsi väldigt nyfiken på att komma ut på balkongen så när det är mörkt så röker jag under fläkten för jag ser inte om hon går ut eftersom det är så kolsvart ute och Pepsi är mörk. Så ja.. Det ska lösas.

Nu ska jag kolla runt lite på nätet och vila/meditera. Men ni får ha det så bra 🙂

