En älskad vän skrev…

På facebook läste jag dessa rader skrivet av min vän:

”Testa att bo i husvagn vid en sjö på en blåsig camping. Utan te med ett värmeljus. Inget ljus. Kallt som helvete. Dubbla tröjor. Mörkt som i arslet utanför och enda grannarna är missbrukare.”

Det känns så bissart att de ska hamna på gatan då de blev vräkta. De har inte slarvat med någon hyra, men de blev vräkta av en annan anledning. En anledning som heter mögel. De blev vräkta för en sån sak och inga myndigheter vill hjälpa dom.

Jag blir så frustrerad, känner så starkt för dom.. Önskar att jag kunde göra något för dom… Men jag kan inte..

Författare: Maria

En kämpe som aldrig ger upp.

Kommentera

