Detta med trötthet 

Jag fattar inte, jag är så trött – vill bara sova, men sover så oroligt och med mardrömmar så även om jag sover en hel natt så är jag ändå inte utvilad när jag vaknar. 

När jag är hemma så ligger jag hela tiden, orkar inte sitta vid datorn så jag ligger och kollar till Facebook lite då och då. 

Blir helt slut av minsta lilla. 

Jag är tröttare nu än när jag jobbade heltid med jobb som var fysiskt tunga. 

Nu, jag orkar inte göra det jag vill. 

Men få folk att förstå går enbart när man är på psyk typ, bland oss så är det så vanligt. 

Men jag kan förstå att det är svårt att förstå bland de som är psykiskt stabila. Hur ska de förstå när de inte levt i min verklighet. 

Samma för mig, jag förstår inte hur folk orkar göra en massa saker när de kommer hem från jobbet, på ett sätt förstår jag eftersom jag har levt det livet också. 

Jag vill tillbaka dit. Jag vill må bra. 

Och detta med ork, det är inte så att jag är trött för att jag inte gör någonting, jag är trött för att det snurrar runt en massa i huvudet 24 timmar om dygnet och det spelar ingen roll om jag gör saker, för om jag gör något typ när jag är ute och går, då får jag oftast vara ifred från de mörka tankarna, men när jag sen kommer hem så brakar helvetet lös i huvudet och ångesten ska vi inte tala om. 

Så även om jag Vill göra något så är det som att jag inte vågar. 

Jag är rädd för känslorna som kommer. 

Och dessa tankar gör mig väldigt trött. Så ofantligt trött. 

Nu då, jag ligger under kedjetäcket och tröttheten är jobbig, ögonen värker och tårarna rinner, inte tårar av gråt utan av trötthet. 

Jag önskar så hårt att jag kunde förklara så att det blir någon form av klarhet för er som inte har mina problem. 

Jag vill att folk ska förstå, men jag förstår att det är svårt för er. 

Hur kan man förstå något som man inte har levt med. 

Går det ens att göra det? 

Men jag hoppas att jag har lyckats lite i alla fall…

Författare: Maria

En kämpe som aldrig ger upp.

Kommentera

