Livet

Så blev det psyk tillslut 

Har de senaste veckorna legat i sängen helt apatisk. Har haft enormt destruktiva tankar och impulser, men jag har stått emot fram till idag. 

Brände mig med ciggen och har fått det tvättat och omlagt. 

Nu kom sköterskan och berättade att läkaren på psykakuten inte har godkänt Xanor vid behov så nu får jag nöja mig med 1 Lergigan. Ett stort jävla skämt. 

Då kan jag lika gärna ta en sockerbit för det hjälper typ lika mycket. Men jag sa att jag vill ha mina nattmediciner nu plus en Lergigan, så ska jag satsa på att sova bort ångesten. 

Nu, suicidtankar, självskadetankar, fet ångest, trött på allt och det känns som att ingen förstår. Fast så är det nog inte… Men vad vet jag. Jag är så trött på livet. Känns som att jag sviker alla och är en tråkig människa. 

Men det är jag ju, men jag är sjuk.. 

 Det är så svårt att förklara psykisk sjukdom för de som aldrig varit med om det. Ordet ”psykisk ohälsa” hatar jag, det låter som en lindrig depression som går över på en vecka. 

Jag har varit sjuk länge, började med mediciner 2004 och insjuknade ordentligt runt 2009 och fattade då beslut som var helt fel. 

Jag gömde mig för vem jag var, levde fel liv som dock även var bra. Men ändå fel. Hela jag är fel. 

Önskar bara att folk kunde förstå, jag vill kunna öppna min själ så folk kan se vad jag upplever och kämpar med varje dag. Jag får inte ens sova ifred. 

Men, nu har jag fått mina mediciner och ska byta om och lägga mig. Låt mig få somna och sova tryggt. Är dock bara så rädd. 

Livrädd för att leva Dödsrädd för att dö ~kent~

2 thoughts on “Så blev det psyk tillslut 

  1. Hoppas att du får bra hjälp nu när du är på psyk. Att inte få ta Xanor utan ist be om hjälp och ta till andra metoder medans du ligger inne kan vara en bra grej, men förstår dig helt då man har en medicin som hjälper och så får man den inte. Var samma för mig då jag låg inne sist, fick inte ta mina Xanor och det var jobbigt. Men blev efter några dar bättre att be om hjälp när det var som jobbigast.
    Har du testat bolltäcke/kedjetäcke? Vissa blir hjälpta av det.
    Ta hand om dig.

    Gilla

    1. Jag ska be om kedjetäcke, det hyrde jag hem då jag bodde i Viskafors, det gjorde att jag sov bättre. Sov inte lika oroligt.
      Ska prata med läkaren i morgon om varför jag inte får Xanor.
      Men får försöka prata med personal när det blir jobbigt

      Gilla

Kommentera

