Boende · Destruktiva jag · Familj · Livet · Psyk

Lite triggervarning här

Läs på… egen risk. Typ

 

Jag har en konstig känsla.. Eller känslan är hemsk ångest, men det är som att jag vill/behöver självskada istället för att ta behovsmedicin. Men jag ska ta medicin när jag skrivit detta inlägg, men jag kommer att ta mer än vad läkaren säger. Dosen min läkare tycker räcker liksom inte. 0,25 mg Xanor. Det är ju ett skämt.

Såg nu att jag ska ta min Xanor depot nu, men jag kommer ta behovsmedicin ändå för den kickar in fortare. Så ska jag gå ut i det kalla utet och ta en cigg… Nu kom min bror hem, vilket är tur för jag känner inte alls för att vara ensam just nu. Även fast jag ändå bara är på mitt rum, men jag vet att jag inte är ensam.

Funderar på att fixa lite kaffe också. Men samtidigt så vet jag att pulsen ökar och då ökar även ångesten. Men en annan del av mig skiter i det för den vill ha kaffe. Bara för att det är gott.

Drömmer om sommaren då man kan köpa islatte med smak av vanilj. Det är ju så löjligt gott!! Hoppas något café i Gnesta har det bara. Inte för att jag tror det. Men men…

Razor blade – give me. Kind of.. Jag vet inte vad jag ska säga eller göra, jag vill bara försvinna från jordens yta typ. Jag orkar inte med att må så här. Jag är rädd för hur det blir när jag bor ensam… Kommer jag att kunna stå emot när impulserna blir starka, eller faller jag för frestelsen?

Jag vet inte. Men nu ska jag ta medicin och sen försöka sova lite faktiskt. Tror jag… Om jag vågar.

2 thoughts on “Lite triggervarning här

  1. Det var en fjuttig dos Xanor, när jag hade det så tog jag 1-2 mg och de hade inte alltid så bra effekt som jag hade velat. O,25 mg när man är riktigt ångestdriven skulle inte funka alls på mig. Men jag hoppas att du får lite lindring utav den iaf så att du tar dig igenom begäret att självskada. Du har ingen att ringa och prata med när du mår som sämst? Jag brukar ringa min kp på öppenvården eller psyk akuten, mest för att prata och komma på andra tankar en stund.

    Gilla

    1. Jag tog Xanor depot och 2 vanliga Xanor.
      Men jag måste prata med läkaren, för den dosen är löjlig
      Har lyckats slappna av lite, men känner fortfarande av ångesten.. Men jag får hoppas på en bättre morgondag

      Gilla

Kommentera

